Pàgines

dimecres, 7 de març del 2012

Tot un detall

Ja sabem que costa ben poc establir el mecanisme per tal que es doni una determinada resposta a qualsevol correu rebut. Però, tot i així, és d’agrair que s’hagin pres la molèstia. Dies enrere, vaig enviar un correu adreçat al Departament de la Presidència de la Generalitat, en el marc d’una campanya per reclamar que no es tanqui el canal Internacional de Televisió de Catalunya, i ahir en vaig rebre una resposta en la qual es donen les raons del tancament i les mesures preses per a contrarestar-ne els perjudicis.

L’excusa és, lògicament, la crisi econòmica i la necessitat de reduir despeses d’allà on sigui; i en aquest cas sembla que l’estalvi pot ser de prop d’un milió d’euros. No reiteraré l’argument de l’espoli fiscal que pateix el país, i que és el que impedeix que la Generalitat pugui fer front a la situació de crisi, ni l’escassa voluntat de rebel•lar-s’hi que evidencia el Govern. El que no entenc és que es vulgui justificar dient que el tancament del canal Internacional de Televisió de Catalunya no ha de ser uns obstacle perquè des de l’exterior es pugui seguir la realitat catalana i les principals produccions de la televisió pública. El fet de poder tenir-hi accés a través d’Internet no supleix l’existència d’un canal televisiu. Altrament, no s’hauria posat en marxa aquest canal ni s’hauria presentat com un gran element de projecció exterior. Passa com amb les primeres retallades en el camp de la sanitat i de l’educació, que es deia que no havien d’afectar la qualitat del servei. I tothom sap que això no és cert. El Govern hauria d’admetre que l’espoli que patim, i el fet de no afrontar-ho amb decisió, comporta un empobriment del país, una retallada de la qualitat de vida dels catalans i una pèrdua de capacitat per a sobreviure com a país.

Però, bé. No canviarem ara la realitat d’aquest país, i d’aquest Govern. Amb raonaments i justificacions que no puc compartir del tot, sí que és d’agrair que un missatge com el nostre, exposant la nostra discrepància en la seva actuació, mereixi l’atenció d’una resposta per part seva. Saber que ha arribat el missatge, encara que no els faci canviar d’opinió, i veure que tenen la cortesia de respondre-hi, és tot un detall.